Tillbaka till startsidan för www.emmaboda.se

Omsorg om äldre personer

Omsorg för äldre människor
Kommunens socialnämnd
arbetar bland annat för äldre människor.
Socialnämnden i Emmaboda kommun
vill att en gammal person
ska få bo kvar hemma
så länge som möjligt.

För att du ska kunna bo kvar hemma
kan du behöva stöd och hjälp från socialtjänsten.
Vi ser till att du får det stödet och den hjälpen.
 
Men för att du ska slippa känna dig ensam
finns flera så kallade allaktivitetshus i kommunen.
Du som är gammal kan komma hit
och även din familj
och göra något roligt tillsammans.

Här finns allaktivitetshusen:

I Emmaboda ligger husen på Bjurbäcksgatan 46
och på Esplanaden 8.
I Algutsboda ligger det på Alsbovägen 1.
I Vissefjärda ligger det på Storgatan 10.
I Långasjö finns ett allaktivitetshus på Kyrkvägen 38.

Sola på vintern på Loket!

Allaktivitetshuset Loket ligger i Emmaboda servicehus.
Där finns en sandstrand och det är 28 grader varmt.
Du hör vågskvalp och fågelkvitter
och känner en sval vind.
Du kan sitta i en solstol och känna sanden mellan tårna.

Uppdaterad: 2008-02-28, Tommy Persson

Evenemang

2013-05-23

Andakt klockan 14:00 - 14:30
Plats: Allaktivitetshuset Allégården i Långasjö
Mental träning/Positivt tänkande klockan 18:00
Plats: Kafeterian Långasjö Ridhus

2013-05-24

Snilleblixtmässa klockan 09:30 - 13:30
Plats: B-hallen, Emmaboda sporthall
Till evenemangskalendern

Lättlästombud

OLA KUMLIN

vikarierande bibliotekarie
särskilda tjänster

Telefon 0471 24 92 05

epost

This is an email address

Emmaboda kommun
Box 54 361 21 EMMABODA

Tel 0471 24 90 00
Fax 0471 24 90 19

Järnvägsgatan 28 Emmaboda
This is an email address