Kontorshub Boda invigd

Den 1 december invigdes Kontorshub Boda av regionrådet Karin Helmersson.

Emmaboda och Oskarshamns kommuner är pilotkommuner för Region Kalmar läns projekt för digital omställning. Syftet är att skapa en hållbar utveckling i länet vilket nu resulterat i att Kontorshub Boda. Kontorshuben ska användas av små företag, pendlare och turister i behov av arbetsplatser.

Mer information och bokning: Kontorshub Boda Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Möjligheternas Hus AB:s projekt ReMake har bidtagit med inredningen som är tillverkat från återvunnet material.

Samtidigt var det också vernissage för utställningen I smältdegeln på The Glass Factory. Utställningen visar möjligheterna till affärsverksamhet, återbruk och cirkularitet genom samverkan, innovation och design. Utställningen har sammanställts av RISE Glas som en del i ett samverkansprojekt mellan de fyra glasrikekommunerna, länsstyrelserna, RISE Sveriges Forskningsinstitut, RagnSells och designstudion Form Us With Love.