Behöver du hjälp?

Om du behöver hjälp och det inte finns något företag, förening, organisation eller någon annan i din närhet som kan hjälpa till, så har kommunen fått intresseanmälningar från personer som erbjuder sig att hjälpa andra med anledning av Coronaviruset Covid-19.

Ta i första hand kontakt med de olika företag, föreningar eller organisationer som finns i kommunen. Många av dem erbjuder extra tjänster, som t ex hemleverans.

Här kan du se olika erbjudanden

Om du behöver hjälp och det inte finns något företag eller någon annan i din närhet som kan hjälpa till, så har kommunen fått intresseanmälningar från personer som erbjuder sig att hjälpa andra med anledning av Corona-viruset Covid-19. Det kan t ex handla om hjälp med hemleverans av varor eller liknande tjänster, som inte redan erbjuds av de olika företagen. Ring kommunens växel 0471-24 90 00, så förmedlar vi kontakt till någon som kan hjälpa dig.

Tänk på att kommunen inte tar ansvar för personen som erbjuder hjälp eller deras erbjudna tjänster. Om du väljer att ta kontakt med dem för att få hjälp, sker det utanför kommunens ansvar och det är ni själva som kommer överens om hjälpens innehåll och eventuella villkor.