Risk för ökat våld i hemmet under COVID19

En konsekvens av spridningen av Coronaviruset och insatser för att begränsa smittan är att många människor tillbringar mer tid hemma. För människor som lever med våld i hemmet innebär detta en ökad risk för våld.

Våld i hemmet kommer ofta till vår kännedom genom grannar som varit uppmärksamma, omtänksamma och agerat.

Vi från polisen och kommunen uppmanar dig som medmänniska och granne att kontakta oss om du tror att någon i din närhet blir utsatt för våld eller på annat sätt far illa.

POLISEN

Vid PÅGÅENDE brott – 112
Övriga fall – 114 14
Mer information om utsatthet för brott på Polisens webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

SOCIALTJÄNSTEN

Kontorstid 0471-24 90 00
Övrig tid 020-45 39 00

Emmaboda kommuns arbete med Corona covid-19:

www.emmaboda.se/corona Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Affischer för utskrift på olika språk

Våld i hemmet (Polisen och Emmaboda kommun) på Svenska , 95.7 kB, öppnas i nytt fönster.

Våld i hemmet (Polisen och Emmaboda kommun) på Engelska , 79.5 kB, öppnas i nytt fönster.

Våld i hemmet (Polisen och Emmaboda kommun) på Arabiska , 109.8 kB, öppnas i nytt fönster.

Våld i hemmet (Polisen och Emmaboda kommun) på Dari , 86.8 kB, öppnas i nytt fönster.

Våld i hemmet (Polisen och Emmaboda kommun) på Somaliska , 86 kB, öppnas i nytt fönster.