Emmaboda kommun förlänger stängning av biblioteksfilialerna, sim- och bowlinghall och The Glass Factory

Krisledningsnämnden tog den 17 december beslut om att förlänga stängning av biblioteksfilialerna, simhall, bowlinghall och The Glass Factory till den 19 februari 2021. Det allmänna smittläget, rörande covid-19, har på ett fåtal veckor försämrats kraftigt även i Emmaboda kommun. Det är av stor vikt att smittspridningen dämpas, för att påverkan på hälso- och sjukvård, omsorg och samhället i stort inte ska bli för stor.

Huvudbiblioteket i Emmaboda är öppet men det inte är tillåtet att vistas på huvudbiblioteket för annat än att hämta och återlämna material. Skolbiblioteken håller fortsatt öppet.

Emmaboda Bad- och träningscenter har stängt till den 19 februari 2021. Undantaget är simundervisning för barn och unga födda 2005 eller senare.

Johan Jonsson, kommunstyrelsens ordförande,
telefon: 0471-24 90 10