Skärpta regionala rekommendationer för Kalmar län

Kalmar län har just nu en hög och ökande smittspridning av covid-19. Med anledning av det kritiska läget har smittskyddsläkaren beslutat om skärpta regionala rekommendationer, som träder i kraft den 26 april.

Regionala rekommendationer för Kalmar län

• Begränsa dina sociala kontakter och träffa inga andra än dem du bor med, utöver det som är nödvändigt i skolan eller på arbetsplatsen.
  • Anordna eller delta inte i arrangemang eller aktiviteter där människor samlas, till exempel middagar och fester, publik vid idrottsevenemang och firande av högtider.
  • Du som arbetar i en verksamhet där utbrott av covid-19 förekommer ska undvika vistelse i samhället, så långt det är möjligt, under tiden utbrottet pågår.
  • Du som är vuxen ska inte träna tillsammans med andra inomhus.
  • Du som är vaccinerad bör fortsätta att följa de allmänna och regionala rekommendationerna.

Regionala rekommendationer 26 april 2021 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.