En tryggare kommun

Emmaboda kommun arrangerar stormöte om hur vi tillsammans kan skapa en tryggare kommun. Inbjudan vänder sig till alla föreningar, verksamheter, civilsamhälle och invånare i Emmaboda kommun som är intresserade av att vara en del i arbetet för ett tryggare samhälle.

Det finns flera olika faktorer som spelar in på hur tryggt vi upplever att vår kommun är. Att aktivt arbeta för att öka den upplevda trygghetskänslan är en viktig del i det trygghetsskapande arbete som pågår. Emmaboda kommun vill därför bjuda in till stormöte för att på ett konstruktivt vis diskutera frågan om hur organiseringen av arbetet ska ske.

Vilket samhällsklimat vill vi ska råda i vår kommun?

Hur kan vi alla gemensamt arbeta och verka för ett tryggare samhälle?

Kom och var en del i att skapa en tryggare kommun för alla som befinner sig i vår vackra kommun.

Vi bjuder på kaffe/te och fralla/kaka

Datum: 19 Oktober

Plats: Folkets Hus, Dackesalen