Testa att bli företagare på höstlovet med UngDrive

Under höstlovet körs det digitala kvällseventet STARTA. Barn och unga i Emmaboda kommun erbjuds att komma igång och Starta eget UngDrive företag med hjälp av UngDrive-appen.

Nu till höstlovet den 2 november kan unga mellan 0-18 år och deras målsmän vara med på UngDrives kvällsevent STARTA.

- Under kvällen ges information och grunderna för att komma igång och sälja varor via UngDrive-appen. Vitt och helt lagligt – med målsmans tillåtelse, berättar Ann-Christine Torgnyson, näringslivsutvecklare Emmaboda kommun.

Emmaboda kommun är ansluten till och samverkar med stiftelsen UngDrive. Till konceptet med sommarföretag UngDrive Academy erbjuds även UngDrive-företagsformen för barn och ungdomar.

Mer om UngDrive för barn och unga Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Ann-Christine Torgnyson, näringslivsutvecklare Emmaboda kommun,
telefon: 0471-24 90 12, e-post: ann-christine.torgnyson@emmaboda.se