Dela sidan på sociala medier

Vinnare utsedda till Emmabodadagen

Juryn för Emmabodadagen har valt årets Integrationspris samt årets Ungdom, Karl-Oskar och Kristina.

Integrationspriset går till: föreningen Emmas flitiga fötter
”Emmas flitiga fötter jobbar aktivt och uthålligt med att få Emmaboda att må bra och röra på sig. Man har anlitat ungdomar fån Syrien till att instruera och leda grupper samt ta del av den kunskap som ungdomarna har med sig hit! ”

Årets Ungdom: Nina Johansson
” En av Sveriges största bordtennistalanger född 2005. Förra året blev Nina Johansson uttagen till svenska landslaget.”

Årets Karl-Oskar: Carle-Johan Sandberg
” För hans lokalodlade matprodukter och växter i Långasjö Växthus AB som skapar arbetstillfällen.”

Årets Kristina: Margareta Hermansson
” Margareta Hermansson har i över 40 år varit en engagerad ledare för damgymnastiken i Långasjö. På sitt uppmuntrande och inspirerande sätt leder hon ett 20-tal kvinnor i åldrarna 30-90 år en såväl trivsam aktivitet som personlig utmaning."

Emmabodadagen hålls den 14 februari i Emmaboda Folkets hus. Arrangemanget börjar klockan 15 och slutar klockan 19.30. I lokalerna kan besökarna bland annat ta del av underhållning av Kulturskolan, lyssna på en nyanländs berättelse om flykten till Sverige, glasmålning, barnaktiviteter, utställningar, tipsrunda, språkvän samt prisutdelningen som börjar klockan 18. I pressmeddelandet bifogas fullständigt program.

Weronica Stålered, administrativ chef Emmaboda kommun,
telefon: 0471-24 90 13, e-post: weronica.stalered@emmaboda.se