E-faktura för leverantörer

För att göra hanteringen av leverantörsfakturor mer effektiv, snabbare och säkrare tar Emmaboda kommun emot e-fakturor.

För leverantörer erbjuder vi e-fakturor. På Inexchanges webbplatslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster hittar du all information hur du går tillväga för att börja skicka e-faktura till oss.

Observera att det är Svefaktura och inte faktura per mail eller PDF. Svefaktura kallas formatet som är standard för e-fakturor i Sverige. Vi har sett till att det finns enkla metoder och tjänster att tillgå för er, oavsett storlek på bolag eller tekniska förutsättningar. I upphandlingar kommer vi framöver kräva e-fakturor från våra leverantörer.

Hur går man tillväga?

  • Det är lätt att komma igång med e-fakturor. Kontakt InExchange, på 0500–44 63 60 (välj 1 för att komma direkt till en säljare). Du kan också surfa in på inexchange.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster, för att få reda på hur ni enklast skickar e-fakturor till oss.
  • Har ni redan en tjänst för att skicka e-fakturor kontaktar ni er befintliga operatör vid behov av hjälp.