Nuläget på Bjurbäcksskolan F-6

Som ni alla vet så fortsätter vi med att försöka minska smittspridningen av Covid-19. Skolan har vidtagit flera åtgärder för att elever ska få mer utrymme och vistas i sin ordinarie studiemiljö mesta möjliga tid av dagen.

Så var det dags för skolavslutning för läsåret 2019-2020.

Det blir en avslutning som är lite annorlunda än vanligt. Som förälder kan du inte delta utan vi har en skolavslutning inom klassens ram. I skolan har vi dock haft mycket avslutningsaktiviteter som frågesport, ka-hoot, lekar, spel, pyssel och sång. Allt med fokus på sommarglädje!

Fredagen kommer även i år att innehålla musik tillsammans med musikskolan och rektorsbesök men det blir också hamburgare och glass i matsalen som alla får innan de går hem för dagen.

Lärarna finns kvar måndag och tisdag om det är något ni glömt eller vill fråga dem om. Därefter är det fritidshemmets verksamhet som gäller.

Nu önskar jag er alla en skön sommar och en härlig semester/sommarlov. Imorgon fredag tänker jag "Gå ut och titta om solen skiner" för "Sommaren är kort"... "Sommartider" är det bästa jag vet!

Rektor Johanna Arvidsson Sjögren