Bokning av nattvandringar har öppnat i ny e-tjänst

Reflexväst med NATTVANDRING Emmaboda kommun tryckt på ryggen

Tillhör du en förening med ungdomsverksamhet eller representerar en skolklass? Då kan du bidra till en tryggare kommun samtidigt som barn och unga får en aktiv fritid.

Nattvandring i Emmaboda kommun har flera syften.

Det är en del i det trygghetsskapande arbetet som sker. Med trygga vuxna som rör sig i de olika samhällena främst vid helgdagar och olika evenemang ökar vi känslan av trygghet och att vuxna bryr sig om de unga invånarna i kommunen.
Det är även en del i att möjliggöra en aktiv fritid för fler barn och unga genom att vandringar som genomförs renderar i en ersättning om 2000 kr till vald barn eller ungdomsaktivitet.

Barn och unga som ges möjlighet att vara delaktiga i sammanhang som främjar gemenskap och aktiviteter får en större motståndskraft mot negativa händelser både i nutid och senare i livet.

För att kunna ge så många barn och ungdomar som möjligt chans att kunna få ta del av de pengar som är avsatta för nattvandring finns det en begränsning på två stycken vandringar per klass/lag. De som bokar och utför nattvandringen ska vara över 24 år.

Skulle det inte bli fullbokat så kommer det via kommunens olika kanaler informeras om att man kan boka upp sig på ytterligare vandringar.

Tack för att ni är en viktig del i det trygghetsskapande arbetet som sker i Emmaboda kommun!

Bokning av vandringstillfällen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. görs i e-tjänsten.