Kontakta oss

Kontakta kommunens besökscenter på 010-353 10 00 om du har frågor om den kommunala servicen. Hos oss kan du få svar på din fråga direkt eller hjälp med att få prata med rätt handläggare.

Öppettider

Måndag-torsdag 8.00-12.00, 13.00-16.30
Fredag 8.00-12.00, 13.00-16.00
Du når oss på 010-353 10 00.

Avvikande öppettider

Övriga verksamheters öppettider hittar du här

Exempel på frågor där vi kan hjälpa dig

  • Felanmälning av trasiga gatljus.
  • Bokning av idrottshallar och fotbollsplaner.
  • Mottagning av vattenprover.
    OBS! Nya rutiner för beställning av vattenprover gäller från 28 juni 2022. Provtagningspaket beställs direkt via Eurofins webshop.
    Läs om hur du gör för att beställa.
  • Turistinformation.
  • Här kan du också hämta bruna matavfallspåsar.

Nummerpresentatör

Emmaboda kommuns telefoner har nummerpresentatörer. Vill du vara anonym ska du knappa in #31# innan du slår det nummer du ska ringa till.

Kontaktinformation

Besöksadress

Rådhusgatan 2, Emmaboda Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Postadress

Emmaboda kommun
Box 54
361 21 Emmaboda

Telefon

010-353 10 00

Automatisk telefonist

Ring 010-353 10 01 för att komma till kommunens automatiska telefonist. Du kan använda tjänsten om du känner till namnet på den person du vill prata med. Säg personens för- och efternamn och tala med normalt röstläge.

E-post

Kontaktuppgifter till förvaltningar och politiker

Här hittar du kontaktuppgifter till tjänstepersoner och politiker inom Emmaboda kommunkoncern

Hjälpmedel för kontakt med kommunen

Om du har en funktionsnedsättning eller är i behov av stöd eller hjälp i telefonsamtal kan du ringa till oss med hjälp av Post- och telestyrelsens (PTS) kostnadsfria samtalsförmedlande tjänster Texttelefoni.se, Teletal eller Bildtelefoni.net

Kontakta oss via Post- och telestyrelsens samtalsförmedlande tjänster

Felanmälan

Trasiga gatlyktor

  • I första hand anmälan via: Felanmälan belysning
  • I andra hand anmälan via kommunens besökscenter 010-353 10 00
    (ange gata och vilket nummer det är på gatljusstolpen)

EdWise, lärplattform för skola och barnomsorg

Felanmälan EdWise

Övriga ärenden

Felanmälan via formuläret synpunkter, klagomål och felanmälan

Vanliga frågor och svar, FAQ

Här kan du hitta svaren på några av de mest vanliga frågorna som brukar ställas till oss.

Avfall och sophämtning

Frågor och svar om avfall och sophämtning på Emmaboda Energis webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Barnomsorg

Frågor och svar som rör förskola och fritidshem

Bredband, fiber

Frågor och svar om fiberbredband

Frågor och svar om fibernätet på Emmaboda Energis webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Bygglov

Frågor och svar om bygglov

Vad får man bygga utan att ansöka om bygglov?
t.ex. byggnation av staket, altaner och uteplatser.

EdWise, lärplattform för skola och barnomsorg

Frågor och svar om EdWise

Elnätet, elräkningar och elmätare

Frågor och svar om elnät som t.ex. elräkning och elmätare på Emmaboda Energis webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Feriepraktik

Frågor och svar angående feriepraktik

Fettavskiljare

Frågor och svar om fettavskiljare på Emmaboda Energis webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Fjärrvärme

Frågor och svar om fjärrvärme på Emmaboda Energis webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Slamtömning av egen brunn

Frågor och svar om slamtömning och slambrunnar på Emmaboda Energis webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sorterings­guide

Ta reda på hur olika saker ska sorteras innan de kastas.
Sök i sorteringsguiden på Möjligheternas Hus webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vatten och avlopp

Frågor och svar om vatten och avlopp på Emmaboda Energis webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Fakturaadress, bankgiro, e-faktura

Box 60, 361 21 Emmaboda
Bankgiro: 991-1868

E-faktura för leverantörer

Organisationsnummer

212000-0738

Till toppen