Emmaboda kommun och Region Kalmar startar "Komigång" för barnfamiljer i Emmaboda

Nu startar ”Komigång” i Emmaboda med kick off för barn och vuxna. Det stora gosedjuret ”Tryggve” och ”Superkatten Pärlan” kör ett roligt rörelsepass med hinderbana för stora och små.

Hanna Johansson, folkhälsoutvecklare vid Region Kalmar, håller en kort inspirerande föreläsning för vuxna om värdet av att röra på sig under hela livet. Kulturskolan bjuder på rörelsesånger för alla.

”Komigång” är ett tema om rörelse och hälsa vid Familjecentralen i samverkan mellan Region Kalmar och Emmaboda kommun. Mödrahälsovård, Barnhälsovård, Öppen förskola och Socialtjänst kommer att fortsätta vidare med hälsofrämjande aktiviteter samt informativa gäster om friluftsliv och olika föreningar.

Välkommen till en rolig och rörlig förmiddag!

När? Fredagen den 1 oktober 9.00-12.00

Var? Lekplatsen vid Ersjön i Emmaboda