Invigning av nya laddstationer under Miljöfordonsdagen

I år arrangeras Miljöfordonsdagen 2023 i Emmaboda Folkets hus den 12 maj. Under dagen inviger vi även de första laddstationerna inom projektet ”Ladda Kalmar län & Glasriket”.

Invigningen (Parkeringen på Järnvägsgatan vid Annikas Kroppkakor) startar kl 14.00 och Kalmar läns nya landshövding Allan Widman är en av invigningstalarna.

De sex stycken laddpunkterna som invigs ingår i projektet ”Ladda Kalmar län & Glasriket” där det lokala företaget Runes AB bygger 232 helt nya laddpunkter på 40 platser i regionen.

Miljöfordonsdagen hålls i Emmaboda Folkets hus (se separat program) mellan kl. 09.30 till 15.00. Temat är Samverkan ger snabbare omställning tillfossiloberoende transporter i hela landet. Deltar gör bland andra Miljöfordon Sverige, Coompanion i Kalmar län, Emmaboda kommun, Region Kalmar län, Länsstyrelserna i Kronoberg och Kalmar län, Dun & Bradstreet, och ChargeNode