Rebecca Denckert ny personalchef på Emmaboda kommun

Rebecca Denckert

Rebecca Denckert blir ny personalchef på Emmaboda kommun. Hon börjar sin tjänst den 2 januari 2024.

33-åriga Rebecca är bosatt i Kalmar med sin familj. Hon har arbetat med personalfrågor i drygt tio år och kommer närmast från en tjänst som HR-chef på Foundever i Kalmar. Efter sin examen 2014 från programmet för personal och arbetsliv på Linnéuniversitetet i Växjö har Rebecca som arbetat som löne- och HR-konsult på Region Kalmar mellan 2012 till 2018.

- Under mina år har behovet av personalfrågor stärkts. Funktionen HR (Human Resources) har breddats till att fokusera på bland annat kompetensförsörjningsstrategier. Jag ser fram emot att träffa mina kollegor och tillsammans ska vi ta oss an de utmaningar som finns, säger Rebecca.