UngDrive ställer om - alla återstående informationsträffar och kick-offs blir digitala

Planeringen pågår för fullt inför sommarens UngDrive Academy® - Sveriges största och mest populära entreprenörskapsutbildning. Just nu anpassas och ställs hela verksamheten om för att göra den digital!

UngDrive och Emmaboda kommun ser i dagsläget inga hinder för ungdomarnas möjligheter att driva sommarföretag under sommaren, så länge man väljer och anpassar sin idé för att inte påverka smittspridning i negativ riktning eller utsätter sig själv för risker.

- Vi tror att entreprenörskap behövs mer än någonsin just nu och att detta är ett perfekt tillfälle för nya kreativa idéer att födas, t.ex. genom utveckling av varor, tjänster och annat som gör att riskgrupper kan stanna hemma, säger UngDrive Kronobergs huvudcoach Jan Graae-Nielsen.

Emmaboda kommun har fortfarande platser kvar och ansökan är öppen till 22 maj. Man måste inte ha en affärsidé för att bli antagen. Det handlar mer om att man har viljan och drivet. Därför blir alla som söker uppringda av en av UngDrives coacher och därefter får man besked om man blivit antagen. Skillnaden i år jämfört med tidigare år är att hela upplägget med träffar och kick-off nu görs digitalt. Sedan gäller det ju att man tänker till lite extra vad gäller val av affärsidéer.

- UngDrive har mycket erfarna coacher och finns som stöd till ungdomarna under hela sommaren, från idé till genomförande. I och med att väldigt många unga entreprenörer i Sverige just nu står utan jobb finns det extra mycket kompetens att tillgå för de ungdomar som är med i UngDrive Academy. Dessutom ska affärsidén godkännas innan ungdomarna startar igång sitt sommarföretag, säger näringslivsutvecklare Ann-Christine Torgnyson, Emmaboda kommun.

Ann-Christine Torgnyson, näringslivsutvecklare Emmaboda kommun
telefon: 0471-24 90 12, e-post: ann-christine.torgnyson@emmaboda.se