Emmaboda kommun erbjuder videosamtal i äldreomsorgen

Från och med tisdagen den 21 april erbjuder Emmaboda kommun möjlighet för personer som har stöd av hemtjänsten att ha kontakt med närstående/vänner via videosamtal.

Varje hemtjänstområde har en iPad för omsorgstagaren att låna, för att kunna prata och se anhöriga och/eller vänner, som man eventuellt inte kan träffa på grund av Covid-19. Om den enskilde önskar boka videosamtal, meddelas det till personalen som brukar komma till omsorgstagaren så hjälper de till att boka en tid. Tjänsten är frivillig att använda.

Är man närstående/vän till en person som har stöd från hemtjänsten och som inte bör ta emot besök på grund av Covid-19. Nu finns möjlighet att ses digitalt istället. För närstående/vänner är bokningen av samtalstid öppen måndag-fredag.

Formulär för digitalt möte: www.emmaboda.se/mote Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

För instruktioner och bokning av samtalstid, kontakta:

Emmaboda tätort och Lindås, Anneli Djerf
anneli.djerf@emmaboda.se
telefon: 0471 24 94 88

Långasjö, Tina Robson
tina.robson@emmaboda.se
telefon: 0471 24 95 23

Vissefjärda, Hille Karlsson
hille.karlsson@emmaboda.se
telefon: 0471 24 96 32

Algutsboda, Britt-Marie Elgevi
britt-marie.elgevi@emmaboda.se