Några platser ner för Emmaboda kommun i företagsranking

Kommunledningen har idag tagit del av Svenskt Näringslivs ranking av företagsklimatet. Emmaboda kommun hamnar i år på plats 234.

- Vi har lyckats bra med en del saker. Jag är glad att vi får en utväxling när det gäller kommunens upphandlingar. I den kategorin ökar vi 57 platser. Sedan har vi flera områden att jobba vidare med. Det har hög prioritet, säger Johan Jonsson, kommunstyrelsens ordförande Emmaboda kommun.

Undersökningen genomförs av Demoskop på uppdrag av Svenskt Näringsliv. Webbenkät, postenkät och telefonintervju gjordes under januari-mars 2021. Ett första resultat publicerades i maj. Nu har även statistikuppgifterna sammanställts och samtliga resultat har rankats.

82 företag har svarat på undersökningen. Det sammanfattande omdömet ökade från 3,08 föregående år till 3,12 i år. Målet är 3,7 år 2028 och 4,4 år 2032.

Johan Jonsson, kommunstyrelsens ordförande
telefon: 0471-24 90 10, e-post: johan.jonsson@emmaboda.se