En vecka fri från våld i Emmaboda kommun

Logga för en Kalmar län fritt från våld

Schemat för en vecka fri från våld har fått en egen sida och kommer uppdateras med filmer under vecka 47.

Under vecka 47 varje år uppmärksammas arbetet mot mäns våld mot kvinnor – våld i nära relation. Det kan i många fall vara en känslig fråga att adressera men i Emmaboda kommun arbetar man aktivt för att skapa förändring.

I programmet under veckan finns det ett flertal aktiviteter och möjligheter att lära sig mer om hur våld kan yttra sig och vad det finns för stöd och hjälp att få för den som är utsatt, barn, förövare och anhörig. Det finns aktiviteter som är lokala och andra som är länsövergripande.

Sidan kommer uppdateras med filmer under vecka 47 men redan nu kan du ta del av schemat och lära dig mer om vad färgen orange har för koppling till mäns våld mot kvinnor och varför den 25 november är särskilt viktig.

Webbsidan En vecka fri från våld