Ny hemsida om Vilhelm Moberg lanseras

2022 blir ett år med fokus på Vilhelm Moberg. I samband med det har Emmaboda och Lessebo kommuner tagit fram en webbsida där vi samlat aktörer, upplevelser och platser som har koppling till vår store författare.

www.vilhelmmoberg.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. ska hjälpa besökarna att planera inför sin resa till Mobergs födelsebygd. Men också att göra det enkelt för våra aktörer och Turistinformationer i området, att tipsa om vad som finns att uppleva.

- Vi förbereder oss för en spännande säsong genom upprustning och förberedelser på flera av ”Mobergs platser”. Nästa steg blir att sätta samman upplevelsepaket och kampanjer tillsammans med aktörerna i Mobergs födelsebygd, säger Weronica Stålered, administrativ chef, Emmaboda kommun.

För mer information:

Weronica Stålered, administrativ chef, Emmaboda kommun,