Emmaboda kommun deltar i VO-Collagevecka 2020

I Emmaboda kommuns sociala medier och webbplats möter man under vecka 42 blivande och befintliga lokala proffs inom området som ger inspiration om utbildningar och yrkesmöjligheter inom vård och omsorg.

VO-Collegeveckan är ett utmärkt tillfälle att ta reda på mer om jobb och utbildning i vård och omsorg. Framtidsutsikterna för jobb inom sektorn är extremt goda. Emmaboda kommun är en möjlig arbetsgivare med intressanta och omväxlande tjänster! Vård-och omsorgsutbildningen ger också behörighet för att studera vidare på högskola/universitet.

VO-Collegeveckan är ett återkommande evenemang runt om i hela Sverige. Årets datum är den 12-16 oktober. VO-Collegeveckan vänder sig till ungdomar, utbildare, chefer och medarbetare i kommuner, regioner och privata vårdföretag samt politiker. Det är sjätte året i rad som de 22 regionala VO-Collegen bjuder in till lokala och regionala aktiviteter för att berätta om alla möjligheter som finns inom vård- och omsorgssektorn. Emmaboda kommun ingår VO-college Södra Kalmar län Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Välkommen till VO-Collegeveckan 2020!

Vilhelm Mobergsgymnasiet, Socialförvaltningen och Fackförbundet Kommunal

Linnéa Haraldsson, verksamhetsutvecklare socialförvaltningen